Pages

4 Mart 2012 Pazar

Oscar goes to..

Bloguma zaman ayıramadığım o nadir dönemlerden birindeyim.
Aslında yazmak istediğim çok şey vardı bu dönemde, öyle tembelleştim ki son bi kaç aydır yazı yazmak bir yana bir şeyler okumaya bile üşenir hale geldim.

Bu pazar günü hava bu kadar güzelken eve tıkılıp kalınca bu suskunluğa bir son vermek lazım dedim. En azından oscar'dan bahsedelim biraz entel olalım dedim. :)
Bu sene uykuya yenik düşüp töreni canlı izleyemedim ama Billy Cyristal'ın esprili sunumu ile güzel bir gece olmuş. Kırmızı halıda yine fazlasıyla hareketliydi. Michelle Williams'a bayıldım tek kelime ile nar çiçeği rengi elbisesi ve mütevazi saç kesimi ile prenses gibi olmuştu. "My week with Marilyn" filmiyle En iyi kadın oyuncu adayı olmasının da bunda büyük payı vardır diye düşünüyorum.
Bu Oscar töreninde ilk kez aday olan bir çok isim vardı.Bu yönüyle farklı bir sene oldu aslında.
Gecenin filmi Artist oldu diyebiliriz 10 adaylığın 5'inde ödüle layık görüldü ki bunlardan biri en iyi film ödülü.
Bu sene filmlerin bir çoğunu izleyemedim, bu sebeple filmlerle ilgili pek fazla yorum yapamıyorum. bunun için ayrı mesailer harcamam gerekecek sanırım:)
Ama gecenin tekrarını izlediğimde düşündüm de sanki geçen sene daha keyifliydi tören. Ya da geçen sene tüm filmleri izlemiş olmamdan dolayı mıdır bilinmez oyunculara daha bir sempatim vardı :)
Ama yine de Oscar töreni bu yıl da konuşulmaya değer oldu.

Gecenin heykelcikle evine dönmeye hak kazananları ise;

En İyi Film: The Artist
En İyi Erkek Oyuncu: Jean Dujardin, The Artist
En İyi Kadın Oyuncu: Merly Streep, The Iron Lady
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Octavia Spencer, The Help
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christopher Plummer, Beginners
En İyi Yönetmen: Michel Hazanavicius, The Artist
En İyi Uyarlama Senaryo: The Descendants
En İyi Özgün Senaryo: Midnight in Paris
En İyi Animasyon Filmi: Rango
En İyi Görüntü Yönetimi: Hugo
En İyi Kurgu: The Girl With The Dragon Tattoo
En İyi En İyi Sanat Yönetimi: Hugo
En iyi Kostüm: The Artist
En İyi Makyaj: The Iron Lady
En İyi Özgün Müzik: The Artist
En İyi Şarkı: The Muppets
En İyi Ses Miksajı: Hugo
En İyi Ses Kurgusu: Hugo
En İyi Görsel Efekt: Hugo
En İyi Yabancı Film: A Separation

geceden notlar:
Merly Streep'in 3. Oscar'ı bu. Yaptığı her işle çıtayı daha yukarı çekiyor ve kendine defalarca hayran bırakıyor. Sanırım bu işiyle de sonuna kadar haketti bu ödülü.
Christopher Plummer ise Oscar tarihinin En yaşlı Oscar alan kişisi oldu. Hatta ödülü aldıktan sonra ki esprili sözleriyle de bu durumu tiye aldı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...