Pages

27 Mayıs 2010 Perşembe

En güzel bahanem Çikolatalı Islak Kek..

Final haftası gelip çattığı vakit ders çalışmamak için çeşitli bahaneler türetip duruyorum.. Efendime söyleyeyim şöyle güzel bir film mi izlesem yoksa yeni bir diziye mi başlasam .. Böyle düşünceler en çok sınav döneminde geliyor aklıma.. Suçluyum elbet farkıdayım bunun ama elinde değil ki insanın.. Ders çalışmamak için kaçacak delik arıyorum..

Sonra bugün ne yapsam ne yapsam diye düşünürken kendimi malzemeleri toplamış kek yaparken buldum.. Ne zamandır canım istiyordu ..şöyle bol çikolata soslu bir ıslak kek olsada yesem modundaydım.. Fazla vaktini de almıyor insanın güzel bir müzik eşliğinde malzemeleri karıştırmak sonra eserinden memnun bir halde fırına koyup pişmesini beklemek..Allahım ne güzel bir histir o.. Gerçi bugün aklı bir karış havada olan ben fırının ayarını 170 yapacağıma 250 yaptığım için başta zavallı kekimden hafif bir yanık kokusu ulaştı burnuma.. Panik oldum üzüldüm tabi emeklerim boşa gitti diye.. ama neyseki o kadar vahim durumda değildi kekim üzeri kızarınca da biraz fena olmadı :)

Tatlı yapmak beni mutlu ediyor galiba, nebiliyim bir tatlı yapınca peşine bi başkasını yapası geliyor insanın ne de güzel bir şeydir tatlı denilen şey :) Hem yapması hem yemesi mutlu ediyor insanı..

Ders çalışmamak için bir bahane olarak başlasam da kek yapmaya sonucunda kekimin son halini görünce yüzümü kocaman bir tebessüm kapladı.. Şimdi güzel kekimden koca bir dilim yanında da bir bardak soğuk süt ve de film arşivimden beğeneceğim bir filmle ders çalışmak için motive olunmaz mı ?

Benim Çikolatalı Islak Kekim;


Merak edenler için kekin tarifi;

4 adet yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
200 gr margarin
1 paket kabartma tozu
4 çorba kaşığı kakao

Şimdi efenim öncelikle bir kapta margarini eritip soğumaya bırakıyorsunuz daha sonra yumurtalar ve şekeri ,şeker iyice eriyinceye ve krema kıvamına gelinceye kadar karıştırıyorsunuz, süt ve yağı karışıma ilave edip sıvılaşana kadar iyice karıştırıyorsunuz sonrasında kakaoyu da ekleyip çırpmaya devam ediyorsunuz, Bu karışımdan bir bardak ayırıyorsunuz ( bu arada bu ayırdğınız karışıma isterseniz daha fazla süt ekleyerek çoğaltabilirsiniz ben bide nescafe ekliyorum çok da güzel oluyor ) En son olarak un ve kabartma tozunu ekleyerek iyice karıştırıyorsunuz daha sonra yağladığınız bir tepsiye karışımı boşaltıp yaklaşık 170 derecelik fırına veriyorsunuz.. Kekiniz piştikten sonra ayırdığınız karışımı kek sıcakken üzerine döküp soğumaya bırakıyorsunuz .. Kekiniz soğuyunca da afiyetle yiyorsunuz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...